Sabtu, 3 Mei 2014

tips untuk menanam tomato secara terbalik.




tanaman secara terbalik ni bukanlah sesuatu yang pelik sangat. cuma satu cara kreatif dalam masa yang sama saja suka-suka untuk cantikan kawasan rumah dan menggunakan ruang yang terhad.

Jika anda mempunyai kawasan taman yang kecil anda mungkin mempunyai masalah untuk meletakkan  semua pokok-pokok yang kita inginkan ke dalam ruang yang terhad. contoh rumah taman. 






 tanaman tomato terbalik  ke bawah boleh menjimatkan ruang di rumah anda dan ia adalah salah satu jenis tumbuhan yang sesuai dan boleh hidup jika ditanam secara terbalik.




Terdapat beberapa kelebihan  menggunakan kaedah ini selain menjimatkan ruang sedikit. Satu lagi kelebihan menggunakan kaedah ini ialah rumput secara amnya tidak tumbuh dikawasan  ini. ia juga meningkatkan peredaran udara, dan menjadikannya kurang terdedah kepada penyakit.

Sesetengah orang memilih untuk membuat bekas tanam terbalik ke bawah mereka sendiri . Ia adalah satu proses yang agak mudah dan dapat menjimatkan wang.

apa yang anda perlukan adalah sebuah baldi 5 gelen . Pertama menebuk lubang di bahagian bawah baldi untuk tanaman  tomato. buat lubang dalam 2-3 lubang. 

 anda boleh menggunakan pemegang baldi untuk menggantung tanaman anda. Baldi lima gelen adalah benar-benar berat apabila penuh dengan tanah basah, jadi pastikan untuk memilih cangkuk tumbuhan yang kukuh dan selamat.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan