SENARAI PEMBELI GAHARU/KARAS


TAHUKAH ANDA

Anda mungkin menjadi jutawan jika mempunyai ladang pokok gaharu secara kecil-kecilan mulai sekarang? mengikut laporan akhbar utusan Malaysia,harga sekilogram teras gaharu boleh mencecah RM130,000/KG !




Harga gaharu RM130,000/kg

(RADHUAN HUSSAIN | 14 November 2014 1:36 AM)


KUALA TERENGGANU 13 Nov. - Nilai gaharu gred A di pasaran yang kini mencecah RM130,000 sekilogram berbanding sekitar RM20,000 hingga RM25,000 sekilogram sebelum ini memberikan rangsangan baharu kepada perkembangan perladangan pokok karas.

Timbalan Ketua Pengarah Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB), Norchahaya Hashim berkata, kenaikan mendadak harga tersebut kerana bekalan yang semakin sukar diperoleh selain pokok yang bermutu tinggi semakin terbatas di negara ini terutama di Pantai Timur dan Indonesia.

Dalam masa sama, beliau memberitahu, Malaysia menyasarkan pengeksportan kayu gaharu ke Asia Barat dalam tempoh lima tahun lagi bagi menembusi pasaran yang lebih luas.

“Pokok yang turut dikenali sebagai pokok debu di sini akan diproses dan dikomersialkan oleh negara-negara pengimport untuk dijadikan minyak wangi manakala daun dan batangnya boleh dijadikan serbuk teh, ramuan kek dan sebagainya,” katanya di sini hari ini.

sumber: utusan melayu


jika anda telah menanam pokok gaharu anda perlu tahu tentang potensi pasaran gaharu di malaysia.. cuba lihat info dibawah:


Potensi Pasaran Gaharu

Turut dikenali sebagai 'Kayu dari Tuhan' atau 'Emas Hitam', harga untuk teras gaharu di pasaran tempatan ialah antara RM 1,000 hingga RM25,000 sekilogram. Selain dijual dalam bentuk teras kayu, ia juga boleh diekstrak untuk dijadikan pati minyak dan boleh dijual di antara harga RM350 hingga RM1200 setola (1 tola = 12 ml). 

Jika dijual dalam bentuk ketulan kayu, ia boleh dijual dari harga RM4 hingga RM 350 sekilogram.

Yang membezakan harga antara produk gaharu ialah gred dan mutu produk itu.

Pada waktu ini, pasaran gaharu dunia hanya dapat menampung 20 peratus daripada permintaan sebenar, menjadikannya satu bidang yang boleh menjanjikan pendapatan lumayan kepada mereka yang mengusahakannya.

Walaupun hanya memenuhi satu per lima daripada permintaan, transaksi pasaran dunia bagi industri gaharu bernilai kira-kira RM200 juta dan dikatakan berpotensi untuk berkembang, sehingga RM3 bilion diperuntuk jika mampu memenuhi keperluan pasaran.


Tetapi.. banyak penanam pokok gaharu yang yang mempunyai satu masalah.. iaitu...



Ada pokok gaharu tapi ada yang belum suntik inokulan..nak suntik tapi tak tahu pulak siapa yang boleh suntik pokok gaharu tu. Ada jugak yang saya jumpa,pokok gaharu dah tanam ber ekar-ekar tapi tak tahu nak jual kat mana. Masalah jugak tu.

Tanam dah lama,modal pun dah keluar banyak. orang cakap pokok gaharu ni mahal terasnya.. Pasaran ada tapi tak pandai nak cari.





dah tanam 7000 pokok gaharu tapi tak diusahakan. rugi..rugi..





nak jual pokok gaharu dah umur 6 tahun..tapi tak dapat cari pembeli yang serius.




banyak pokok gaharu tapi tak tahu nak jual dimana




dah ada pokok gaharu..tak jumpa pasaran.tengah mencari pembeli


Nak tak kalau saya beri info mengenai senarai penjual.pengilang,dan pemborong gaharu yang terdapat di seluruh malaysia?


Ada kebanyakan mereka ni adalah otai-otai gaharu yang biasa berurusan dengan jutawan-jutawan gaharu luar negara. Apa yang anda boleh dapat dengan senarai penjual.pengilang,dan pemborong gaharu ni semua?

Mereka ini mungkin boleh menyelesaikan masalah pokok gaharu yang anda tanam tapi tak tahu nak jual kemana tu.. Mana tahu anda mungkin jadi JUTAWAN GAHARU yang seterusnya.Jom kita lihat anggaran harga kayu teras gaharu mengikut gred di pasaran malaysia.




Anggaran Harga kayu teras GAHARU Mengikut Gred di Pasaran.





GRED HARGA (perkilogram)



SuperA
RM 100,000 ke atas

Gred A
RM 35,000

Gred AB
RM 18,000

Gred B
RM 12,000

Gred C
RM 6,000

Lain-lain Gred
RM 500 – RM 1,000

Gred Kayu untuk Minyak
RM 5 – RM 150

Minyak Gaharu
RM 500/ tola (12gm)



(Sumber : dari peniaga gaharu)





Harga teras gaharu mengikut gred 





SUMBER: blog Gaharu info




Harga pasaran gaharu di kelantan




sumber : the star



kebanyakan harga kayu teras gaharu memang mahal mengikut gred dan sesiapa yang mempunyai pokok gaharu memang akan terasa RUGI jika tidak mendapat harga yang sepatutnya dan berbaloi.Anda perlu berhubung pembeli yang betul dan serius untuk membeli kayu gaharu anda..


Jom tengok...



DAPATKAN EBOOK SENARAI PEMBELI DAN PENJUAL PRODUK GAHARU DI MALAYSIA.




SENARAI PEMBELI DAN PENJUAL PRODUK GAHARU DI MALAYSIA.




EBOOK ini mengandungi :


1. Senarai pengeksport kayu gaharu dan pati minyak gaharu yang berdaftar dengan MTIB.


2. Senarai perunding dan pengeluar produk berasaskan gaharu seluruh malaysia.


3. Peruncit produk gaharu di sekitar bukit bintang,kuala lumpur.


4.Senarai penanam pokok karas seluruh malaysia.


5. Senarai persatuan gaharu di malaysia.



Anda juga akan mendapat 5 EBOOK DI BAWAH INI SECARA PERCUMA:



 EBOOK ANALISIS KEWANGAN PENANAMAN DAN TANAMAN GAHARU DI MALAYSIA.



 EBOOK KAWALAN SERANGGA DAN PENYAKIT POKOK GAHARU.


 EBOOK TIPS MEMILIH BENIH GAHARU DAN PANDUAN MEMBUKA LADANG GAHARU.



 EBOOK POLISI PERUNDANGAN DALAM INDUSTRI GAHARU.




EBOOK PENGENALAN DAN PERBEZAAN POKOK GAHARU MENGIKUT SPESIES.





Melalui EBOOK ini anda akan mengetahui mengenai:





1.Apakah gaharu,kegunaan gaharu,pelaksanaan undang-undang,proses penuaian pokok gaharu dan maklumat laporan.


2. Mengetahui potensi pasaran bagi gaharu, gred gaharu, maklumat perdagangan gaharu dan eksport hasil gaharu.


3. Potensi dari segi pulangan jika anda ingin terlibat dalam penanaman gaharu, kos penanaman gaharu dan kos suntikan inokulasi pokok gaharu.


4. Anggaran hasil dan harga jualan,analisis lengkap penanaman gaharu secara komersial.


5. Kesesuaian tanah untuk tanaman pokok gaharu, pengurusan ladang, Apa yang perlu anda lakukan sebagai penanam pokok gaharu,pengurusan penanaman, kenalpasti penyakit atau perosak pokok gaharu anda dan banyak lagi.




BERAPA HARGA EBOOK SENARAI PEMBELI DAN PENJUAL PRODUK GAHARU DI MALAYSIA INI ?

Jika anda mempunyai ladang gaharu yang terbiar sekian lama dan masih tidak mempunyai pembeli,berapakah harga yang sanggup anda bayar untuk menyelesaikan masalah anda?

Jika anda telah pun menanam pokok gaharu dengan begitu banyak (1000 - 7000 pokok) tapi tidak tahu hendak menjual dimana,berapa kah harga yang anda sanggup bayar untuk tidak bersusah payah mencari pembeli yang berpotensi untuk membeli pokok gaharu anda?

Harga yang kami tawarkan ( yang mungkin boleh menyelesaikan masalah anda ) tidaklah MAHAL seperti modal yang telah anda keluarkan ketika membuka ladang gaharu anda...

Ebook senarai pembeli,pengilang dan pemborong produk dan kayu gaharu ini hanya berharga 


RM 30 SAHAJA



Adakah anda berminat untuk mendapatkannya ?



jika berminat boleh bank in ke akaun


CIMB: HS HORIZON ENTERPRISE 
( 8600435878 ) 


selesai pembayaran boleh berikan nama dan alamat



WHATAPPS KAMI:


012-3969017
012-3969017
012-3969017